fredag, juli 01, 2005

Lägereldsplinkande

::::: Sitter hemma på en fredag o lägereldsplinkar. Har just upptäckt min gitarr igen efter att vi har varit separerade i ett antal år. Det bidragande orsaken att vi tog upp vår bekantskap igen var att jag inte kunde freeBase:a när det gällde alla mina ståtliga altstämmor i damkören. När det gäller körsång så är det inte riktigt okej att waila så efter ett halvårs tappra försök så fick gitarren också flytta in på kungsgatan. Den har dock inte använts i några andra sammanhang förrens igår:

Jag har blivit ett slags arvegods.
Min vän Patric har låtit mig gå i arv till sin vän David. David är mycket trevlig så jag är ypperligt nöjd med min nya placering.

Igår propsade denna nya bekantskap på att få godnatt-sång....hmmm
inte speciellt tänd på idén från början kanske men eftersom jag är så grymt mesig.....

David fick avnjuta en något tafflig version av Kristoffer Åströms Poor Young Mans Heart genom ett lite prassligt headset på en ganska slö bredbandsuppkoppling.


Jag har lite ont i fingertopparna idag men det är dom värda, gitarren o David :::::

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det kanske är en affärsidé. Du ringer upp pojkar, flickor, tanter och farbröder via Skype. River av en skön vaggvisa och skickar en faktura.

Jag kan bli VD i företaget :-)
Tack för skönsången, det var vackert!

Blå himmel,
/David

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home